Mirosul lumii mele

Merg în zig-zag, afară plouă neîncetat, asfaltul devine din ce în ce mai alunecos. Simt că îmi pierd starea de conştienţă, simt că pierd contactul vizual cu această lume. Deodată cad ca secerat pe asfaltul ud şi rece. Am rămas întins, afară plouă în continuare. Hainele îmi sunt ude. Eu sunt încă întins pe caldarâm cu faţa în jos. Oamenii trec pe lângă mine, mă ocolesc, de parcă aş fi o cârpă nu o fiinţă.
În cele din urmă se pare că mi-a revenit starea de conştienţă. Sunt destul de ameţit. Atmosfera pare foarte ciudată. Mă ridic în picioare, mă uit în jur, mă uit la hainele mele, sunt foarte murdar.
Merg pe trotuarul plin de un strat de noroi gros. Trec pe lângă multe persoane. Un miros forte deranjant îmi afectează simţurile, este un miros înţepător, un miros de carne stricată. Eu mă gândesc că hainele mele miros aşa, dar nu! Hainele mele sunt doar murdare cu noroi şi miros a pământ şi apă stătută. Dar atunci de unde vine acest miros oribil ce îmi tulbură simţurile?
Merg iarăşi în zig-zag, ameţit fiind de acest oribil miros. Miroase a cadavru, nici nu vreau să îmi imaginez nimic.
Dar mă uit la feţele celor ce trec pe lângă mine, nu par deranjaţi de nimic, nu schiţează nici măcar o grimasă că ar fi deranjaţi de ceva. Ei nici măcar, se pare, nu mă observă.
Oare s-a întâmplat ceva îngrozitor cu mine? Dar atunci de ce sunt încă aici? Foarte ciudat!
Oricum eu tot cred că ceva tot a murit pe undeva. Aceşti oameni cred că nu mai au simţul olfactiv, s-au obişnuit, după atât timp, de când pe lângă ei pluteşte mantia neagră a morţii.
Sunt indiferenţi şi nemişcaţi de astfel de evenimente. Dispariţia unui suflet, moartea unei speranţe nu interesează pe nimeni. S-a creat o răceală falsă, o stare de confuzie. Dar totuşi, ce este cu acest miros oribil?
Oare aşa miroase lumea mea?! Acesta este mirosul lumii mele?!

Acest articol a fost publicat în proza scurta și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

